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National account manager fmcg


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        Italia (Tutte le città)
        Role purpose: The National Account Manager (NAM) will manage the local customer relationship for a portfolio of Enterprise accounts across the group operating companies, affiliates and partners and drive profitable revenue contribution and increased market share from integrated product, IT service and solution offerings.Leads account planning and strategy development for a defined portfolio of Enterprise accounts supporting and aligned to the global account plan (as defined by the Global Account Manager, Regional Account Manager and customer)Drive accelerated revenue growth by identifying potential markets for new and existing products and servicesIdentify and pursue sales opportunities and leads which may come from meetings, clients, other sales force, vendors and others. Maximises internal network to get results for customers and to ensure effective problem resolution and problem management Introduces new innovations and concepts to key decision makers within the customer through relationship and stakeholder management of CEO's and Sales Directors within all key clients. Understands up front through engagement at the right business level the customer's strategic and operational issues. Oversees new products, services and mobile solutions of account. Works in partnership with Customer fulfilment and pre and post sales areas to ensure seamless introduction of new product services and solutions to accounts Key performance indicators: New business contract value Yearly revenue Customer retention National Account Manager - Vendor multinazionale leader nel mercato IT Vendro multinazionale leader nel settore ICTCore competencies, knowledge and experience:Maintain expertise of internal procedures and systems (e.g. SFDC) for resigns and acquisitions and managing the progress of quotes through commercial processes to contract production To have the ability to manage own time to ensure market and product knowledge is up to date Ensure sales and churn targets are achieved every month. Experience in solution sales and relationship management (track record of global accounts/enterprise solution selling) within multi-national companies. Knowledge of ICT development and operations, and a technical sales background preferableExperience of identifying customer requirements and developing creative and innovative customer-centric solutions with an international context. Demonstrated understanding of important financial concepts, the IT&T environments, purchasing practices and industry specific aspects of corporate customers An understanding of corporate governance in complex organisations. Demonstrated success in networking at senior levels amongst industry leaders with strong relationship management skillsAccount management with full P&L responsibility for around 20 accounts with combined worth of €5M International IT vendor company - one of the Top 10 companies in the world.Ottima opportunità di carriera.Salario da 50.000 €/anno a 68.000 €/anno
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        Milano (Lombardia)
        Ricercamy.com, innovativa società di Ricerca e Selezione del Personale all’avanguardia per metodologia e infrastruttura tecnologica, è alla ricerca di un/una: NATIONAL ACCOUNT MANAGER SETTORE FOOD FRESH Il nostro cliente è una società che opera nel settore food fresh. I suoi punti di forza sono: l’Innovazione, la Qualità, la Flessibilità, la Produttività e un attento ascolto alle esigenze dei loro clienti e del mercato. La figura ricercata lavorerà a stretto contatto con il Direttore Commerciale sarà responsabile del raggiungimento degli obiettivi di vendita sui canali distributivi di riferimento: GDO, Ho.Re.Ca, DO. La risorsa si occuperà di: Negoziare e gestire accordi commerciali con le principali insegne dei canali di riferimento in linea con le direttive aziendali - negoziazione di 1° e 2° livello; Creare una strategia di vendita per raggiungere i target commerciali di fatturato e margine condivisi; Sviluppare iniziative e ricercare opportunità commerciali finalizzate allo sviluppo del business ed all’acquisizione di nuovi clienti; Definire i forecast di vendita in collaborazione con la direzione commerciale; Definire i piani promozionali; Collaborare con il Marketing per la costruzione dei piani Trade; Confrontarsi con le funzioni di riferimento per la gestione e verifica degli ordini. Requisiti: Comprovata esperienza nel ruolo Provenienza da aziende operanti nel settore food fresh; Diploma o laurea ad estrazione tecnico/commerciale; Capacità di negoziazione ed approccio commerciale; Ottima conoscenza delle dinamiche commerciali del settore Ho.re.ca, GDO e DO; Ottime capacità organizzative, operative e di pianificazione; Capacità decisionali, analitiche e di problem-solving; Eccellenti doti commerciali e relazionali Attitudine ad interagire con diversi interlocutori Disponibilità a frequenti trasferte sul territorio nazionale Si offre: Realtà seria, strutturata inserimento diretto in azienda; la retribuzione e la tipologia contr
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        Italia (Tutte le città)
        Ho maturato oltre 20 anni di esperienza nell'attività di vendita presso aziende operanti in vari settori, anche sul canale della GDO. Preparato allo sviluppo della politica commerciale, analisi dei dati vendita, elaborazioni report e presentazioni, con un continuo monitoraggio della concorrenza. Coordinamento e supervisione di agenti e venditori. Ho una buona dimestichezza con i principali programmi informatici ed eccellenti doti commerciali e relazionali con attitudine ad interagire con diversi interlocutori. Capacità a lavorare per obiettivi, forte orientamento ai risultati e al cliente, attitudine al problem solving. Valuto posizioni con contratto di dipendente. Su richiesta invio curriculum.
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        Italia (Tutte le città)
        Gestione e sviluppo pacchetto cliente aziendale tramite visite mirate su tutte il territorio italiano;Formulazione offerte tecnico-commerciali in linea con le richieste dei clienti e con le politiche di sviluppo indicate dalla direzione vendite;Fornire supporto tecnico al cliente nell'individuazione della soluzione corretta per sviluppare rapporti di partnership duraturi;Partecipazione a fiere di settore: Multinazionale leader nella vendita di vernici per rivestimento superficiLaurea ingegneria chimica,esperienza in laboratorio, inglese fluenteLaura in ingegneria chimica o backgroung affine nel settore coating/rivestimenti di superfici, richiesta esperienza pregressa come tecnico di laboratorio;Breve esperienza in ambito commercialeConoscenza fluente della lingua inglese per potersi interfacciare con la casa madre;Disponibilità ad effettuare trasferte sul territorio italiano e anche all'estero per corsi di formazione e fiere settoriali; Multinazionale leader nella vendita di vernici e soluzioni per rivestimento superficiOttima opportunità di carriera in contesto internazionale in forte sviluppoSalario da 35.000 €/anno a 40.000 €/anno
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        Italia (Tutte le città)
        Our Sales and Marketing teams sell our services to the world's largest global corporate customers. Our expert sales professionals are dedicated to managing the communications of multinational corporations by simplifying corporate systems and helping our customers reduce costs enabling them to be a ready business. There has never been a better time to join as our Global Account Manager and be a part of our success. As a Global Account Managers or GAMs you will be accountable for the overall relationship management for one or more global clients. Our Global Account Managers are focused on driving business outcomes for accounts; aligning operating companies, affiliates and partners in order to drive profitable and long-term revenue contribution, customer satisfaction and increased market share. These successes will result from knowledge and expertise on integrated products, IT services, converged/unified communications / IoT and mobile solution offerings. Our Global Account Managers lead a client-focused virtual team which include National Account Managers in different regions, commercial solution and service functions depending upon the size of the Client and the complexity of their relationship. Key Accountabilities:Ensures delivery of all financial targets including revenue, connections for voice and data, market share and net margin contribution, as well as responsibility for the delivery of the P&L Responsible for developing and implementing a clear strategic Account plan for driving profitable growth in the Account by aligning key stakeholders across Marketing, Lines of Business, Presales etc. Establishes appropriate relationships with customers and leverages those relationships to win new business. Introduces new products and propositions to key decision makers within the customer through relationship and stakeholder management at C level within all key customers. Understands up front through engagement at the right business level the customer's strategic and operational issues. Works with OpCo corporate sales areas and customer Fulfilment and delivery areas to ensure that international and national strategies are aligned, complementary and deliver to customers Responsible for driving multi product penetration increasing revenue from the account. Global Account Manager - IT vendor companyTop 10 worldwide ICT companyYou will be a proven and credible operator at C level and have a track record of delivering successful solutions for multi-national corporations. You will be commercially adept, technically sound and able to deliver results through geographically disparate teams. Essential:Track record of global accounts/ enterprise solution selling within multi-national companies Deep understanding of the customer's business, it's market and industry alongside key decision-makers and influencers in account organisation Manage global customer relationship up to C-Level Ability to translate customer's objectives and strategy into relevant propositions Well-versed with consultative selling approach Robust understanding of account P&L. Top 10 worldwide ICT companyOttima opportunità di carriera.Salario da 70.000 €/anno a 85.000 €/anno
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        Italia (Tutte le città)
        Role: The resource in direct report of the Marketing & Communication Director will be responsible for:Defining the communication strategy internal and externalAssuring the coherence of the communication on all the channelsManaging internal graphic/video production and external agenciesRelationship with international team to ensure the group strategy and positioningPlanning and timing of annual activities and periodic communicationsDigital communication Leader within FMCG.An opportunity to be part of a multinational group and grow your career.Skills:Economic or Marketing/Communication degreeGood experience on communication on-line and off-lineFluent EnglishTeam oriented - ability to work with cross-functional teams and sales forceExcellent relational & communication skillsExperience in a COMMUNICATION AGENCY (OFF & ONLINE) as ACCOUNT MANAGER/DIRECTOR would be a plus Previous experience: 5+ in Marketing/ Communications (a marketing background may facilitate the assumption of marketing responsibilities)Multinational firm in FMCG sector in searching for a Communication Manager. A very competitive salary and career progression.
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        Italia (Tutte le città)
        Consumer & category insightsDefines and sizes the target of the brand, taking into account the consumption and social trendsTransforms the deep consumer & shopper understanding into insights and opportunities at brand / range levelDefines the direct and indirect competition and the key sources of growth for the brandTransforms the deep category understanding into insights and opportunities at brand / range levelFeeds the sales department with relevant category insights at a brand / range level Category and Brand strategyDefines an exhaustive diagnosis at a category, brand and range levels: drivers and barriers, key marketing activities that worked and didn't workDefines the brand positioningLeverages the brand vision and the brand purpose in all brand activitiesBuilds and sizes the yearly marketing plan in line with brand strategyRecommends relevant KPIs Product innovation & renovationBuilds differentiated innovation /renovation concepts in response to insightsAssesses the ideas / concepts vs business opportunities, brand strategy, R&D constraints, trade, supply constraints, expected profitabilityRecommends and implements actions on product (formula) and packaging to reach the best mixPuts in place research to test innovation/renovation ideas with CMI department Pricing strategyRecommends a price and format strategy considering the brand positioning, other products of the brand, competitive set, elasticity, potential cost of goods evolution and global profitabilityRecommends adjustments if necessary on the global price and format strategCo-defines trade promotion strategy with Sales department: promotional mechanics, relevant format, visibility strategy, seasonality Brand ExperienceWrites a clear integrated communication brief based on the brand ideaAligns internal partners & agencies on the brief, timing, roles & responsibilitiesDefines the overall touch points orchestration for the campaign: roles of the claim / play / talk and prioritization of the touch point planRecommends the right budget for each touch point including the media planDefines the right KPIs for each touch point and for the overall campaignFinancial managementRecommends the brand / range budget aligned with yearly marketing planManages and controls the brand /range budget aligned with defined priorities Communication and Digital leader Transversal responsibilities:Lead and coordinate Communication and Digital strategies with MD and another BMLead and coordinate Communication Digital transversal processes with communication agenciesImplementation and assessment of digital performance toolsInspire the team with updated external digital knowledgeCollaborate with MD, GM and HR in the Company´s digital transformation process FMCG Multinational CompanyInteresting & Challenging OpportunityUniversity Degree and ideally Master in Business, MKT or DigitalMinimum of a 5 years' experience in MKT brand management in multinational environments dealing with Headquarters, media/communication, and digital oriented agencies. FMCG ideallySolid in Digital environments to challenge agencies and inspire local teams: Strategy, content, Social Media, data management, media planning (on line video, programmatic, youtube, facebook, etc.). influencersExperience and knowledge on agile methodologiesExperience in product developmentBusiness holistic approach: MKT, trade, financeStrong analytics strengths: market trends, consumer understanding, media and digital performance, etcStrong communication and persuasive skillsHigh level of English and ItalianUser level computer skills. Databases (SAP; Nielsen; internal computer programs).Solid Social Media and digital tools knowledgeIT skills: daily user of IT tools (SAP, windows, internet) FMCG multinational company guided by a sense of purpose and responsibility and respect for the world. Fast-growing FMCG Company High internal exposure
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        Italia
        Gruppo Lactalis Italia, per la BU Parmalat, è alla ricerca di neolaureati in Economia interessati ad intraprendere un percorso professionale di crescita all'interno del mondo commerciale, come Junior Store Account. Le risorse, inserite in contesto di presidio e sviluppo pdv, avranno l'opportunità di sviluppare competenze tecniche e manageriali operando direttamente sul territorio, attraverso affiancamenti e attività di formazione dedicati. Nella fase iniziale le risorse saranno supportate da un manager territoriale che le formerà e affiancherà nel ruolo di venditore con l'obiettivo di aumentare, attraverso tecniche di vendita e di negoziazione, il potenziale commerciale della zona assegnata dove Lactalis è già presente con un'importante rete di vendita. In particolare, le attività saranno le seguenti: - Presidiare costantemente i punti vendita assegnati - Creare un rapporto di proficua collaborazione con i responsabili di ogni punto vendita - Garantire il mantenimento dell'assortimento concordato - Gestire gli spazi a scaffale (sia in quantità che in qualità) - Verificare e supportare il lancio di nuovi prodotti - Ottimizzare l'esecuzione delle attività promozionali - Monitorare i competitors di riferimento - Gestione dei principali KPI (quota spazio, O.O.S., Quota pedane) per garantire il raggiungimento degli obiettivi aziendali - Implementazione degli eventi con relativo montaggio di materiale pop - Uso e gestione di tutto il materiale pop aziendale - Gestione dei progetti di space allocation declinati sul territorio di competenza - Collaborare con le seguenti funzioni aziendali: - Field key Account - National Key Account, - Customer Key Account Al fine di garantire la condivisione delle opportunità e delle criticità presenti nei pdv dei gruppi della GDO. Requisiti richiesti - Laurea in discipline economiche o percorsi affini; - Forte interesse verso il mondo delle vendite e volontà di intraprendere un percorso manageriale al suo interno; - Disponibilità alla mobilità geografica sul territorio nazionale (requisito indispensabile); - Saranno valutate positivamente esperienze di vendita nel settore alimentare - Patente B; - Completano il profilo capacità di lavorare in team, proattività, determinazione, intraprendenza, ottime doti relazionali e comunicative. E' previsto un contratto iniziale a tempo determinato di 12 mesi, a cui seguiranno ulteriori opportunità di sviluppo in base alle potenzialità espresse e ai risultati ottenuti. A completamento della candidatura è gradito l'invio di una lettera motivazionale. La ricerca è rivolta a candidature di entrambi i sessi (L. 903/77).
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