Social specialist english
Elenco delle migliori vendite social specialist english

Perugia (Umbria)
SOCIAL MEDIA SPECIALIST Media-work Perugia Srl (Aut. Min 39/0006811/MA004,A003 del 15/05/2012) ricerca per importante azienda metalmeccanica con sede in Perugia, un social media specialist. La figura dovrà migliorare la visibilità dell'azienda attraverso i social network. Avrà il compito di collaborare con la direzione per comprenderne la visione e gli obiettivi, occuparsi dello sviluppo di idee di marketing in modo proattivo, creare campagne informative sul web, pianificare e pubblicare contenuti social. Si richiede ottima conoscenza della lingua inglese e possesso di partita IVA. La ricerca è rivolta ad ambosessi (ex L. 198.06) e a tutte le nazionalità (ex D. Lgs.215/03 e D. Lgs. 216/03) L'Informativa privacy completa ex art. 13 Regolamento UE n. 2016/679, è reperibile nella sezione "Privacy" del sito www.mediaworkhr.com Inviate la vostra candidatura tramite email: cv@mediaworkhr.com per ulteriori info contattare lo 075/5008043
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Italia
ATOA s.r.l., Agenzia per il lavoro aut. Min. 000157 del 18/11/2020, ricerca e seleziona per società operante nel settore digital: N.1 SOCIAL MEDIA SPECIALIST La risorsa inserita, farà riferimento al Social Media Manager e all'Head of Social Media e sarà responsabile della pianificazione, gestione e ottimizzazione delle attività di comunicazione sui social media aziendali. Il ruolo prevede la creazione di contenuti, il monitoraggio delle performance e l'interazione con la community per aumentare la brand awareness, l'engagement e la conversione. Responsabilità principali: Gestione dei Social Media · Pianificazione e pubblicazione di contenuti su piattaforme come Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok e Twitter; · Creazione di piani editoriali in linea con la strategia di comunicazione aziendale; · Gestione e monitoraggio dell'interazione con la community per stimolare engagement e fidelizzazione. Content Creation e Copywriting · Sviluppo di contenuti creativi (testi, immagini, video) in collaborazione con il team creativo; · Ottimizzazione dei contenuti per ciascuna piattaforma in base ai trend e alle best practice; · Creazione di campagne di storytelling per valorizzare il brand e i suoi prodotti/servizi. Analisi e Monitoraggio delle Performance · Monitoraggio di KPI come reach, engagement rate, CTR e conversioni; · Utilizzo di strumenti di analisi (Meta Business Suite, Google Analytics, Social Bakers, Sprout Social) per valutare l'efficacia delle strategie; · Reportistica periodica con insight e suggerimenti di ottimizzazione delle campagne. Gestione delle Campagne Sponsorizzate · Pianificazione e gestione di campagne di advertising su Facebook, Instagram, LinkedIn e TikTok; · Segmentazione del target e ottimizzazione del budget per massimizzare il ROI; · Test A/B su creatività, copy e formati pubblicitari. Innovazione e Trend Analysis · Monitoraggio delle tendenze social e del comportamento degli utenti.; · Esplorazione di nuove piattaforme emergenti per ampliare la presenza del brand; · Collaborazione con influencer e partner strategici per amplificare la visibilità online. Requisiti richiesti: · Laurea in Marketing, Comunicazione, Digital Media o discipline affini; · Esperienza di almeno 2-3 anni nella gestione di social media per brand o aziende; · Ottima conoscenza delle piattaforme social e delle loro dinamiche; · Esperienza con tool di gestione social (Hootsuite, Sprout Social, Buffer, Meta Business Suite); · Competenze in copywriting e storytelling digitale; · Conoscenza delle strategie di advertising sui social media; · Capacità di analisi dei dati e reportistica; · Creatività, proattività e attitudine al problem solving; · Inglese fluente (è un plus). Luogo di lavoro: NAPOLI (NA) Orario di lavoro: Full time L'inquadramento e la durata contrattuale saranno commisurati all'esperienza ed in ogni caso valutati in sede di selezione. I dati personali contenuti nei c.v. saranno trattati e conservati esclusivamente per finalità di selezione, nel rispetto del D.lgs 196/2003 e del Regolamento (UE) 2016/679. Settore: Pubblicità/Grafica/Marketing Ruolo: IT/Technology Tipo di occupazione: Lavoro temporaneo a scopo assunzione
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Italia
ATOA SRL ATOA s.r.l., Agenzia per il lavoro aut. Min. 000157 del 18/11/2020, ricerca e seleziona per società operante nel settore digital: N.1 SOCIAL MEDIA SPECIALIST La risorsa inserita, farà riferimento al Social Media Manager e all'Head of Social Media e sarà responsabile della pianificazione, gestione e ottimizzazione delle attività di comunicazione sui social media aziendali. Il ruolo prevede la creazione di contenuti, il monitoraggio delle performance e l'interazione con la community per aumentare la brand awareness, l'engagement e la conversione. Responsabilità principali: Gestione dei Social Media · Pianificazione e pubblicazione di contenuti su piattaforme come Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok e Twitter; · Creazione di piani editoriali in linea con la strategia di comunicazione aziendale; · Gestione e monitoraggio dell'interazione con la community per stimolare engagement e fidelizzazione. Content Creation e Copywriting · Sviluppo di contenuti creativi (testi, immagini, video) in collaborazione con il team creativo; · Ottimizzazione dei contenuti per ciascuna piattaforma in base ai trend e alle best practice; · Creazione di campagne di storytelling per valorizzare il brand e i suoi prodotti/servizi. Analisi e Monitoraggio delle Performance · Monitoraggio di KPI come reach, engagement rate, CTR e conversioni; · Utilizzo di strumenti di analisi (Meta Business Suite, Google Analytics, Social Bakers, Sprout Social) per valutare l'efficacia delle strategie; · Reportistica periodica con insight e suggerimenti di ottimizzazione delle campagne. Gestione delle Campagne Sponsorizzate · Pianificazione e gestione di campagne di advertising su Facebook, Instagram, LinkedIn e TikTok; · Segmentazione del target e ottimizzazione del budget per massimizzare il ROI; · Test A/B su creatività, copy e formati pubblicitari. Innovazione e Trend Analysis · Monitoraggio delle tendenze social e del comportamento degli utenti.; · Esplorazione di nuove piattaforme emergenti per ampliare la presenza del brand; · Collaborazione con influencer e partner strategici per amplificare la visibilità online. Requisiti richiesti: · Laurea in Marketing, Comunicazione, Digital Media o discipline affini; · Esperienza di almeno 2-3 anni nella gestione di social media per brand o aziende; · Ottima conoscenza delle piattaforme social e delle loro dinamiche; · Esperienza con tool di gestione social (Hootsuite, Sprout Social, Buffer, Meta Business Suite); · Competenze in copywriting e storytelling digitale; · Conoscenza delle strategie di advertising sui social media; · Capacità di analisi dei dati e reportistica; · Creatività, proattività e attitudine al problem solving; · Inglese fluente (è un plus). Luogo di lavoro: NAPOLI (NA) Orario di lavoro: Full time L'inquadramento e la durata contrattuale saranno commisurati all'esperienza ed in ogni caso valutati in sede di selezione. I dati personali contenuti nei c.v. saranno trattati e conservati esclusivamente per finalità di selezione, nel rispetto del D.lgs 196/2003 e del Regolamento (UE) 2016/679. Settore: Pubblicità/Grafica/Marketing Ruolo: IT/Technology Tipo di occupazione: Lavoro temporaneo a scopo assunzione
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Taranto (Puglia)
Digit Srl, società specializzata in servizi web, mobile marketing e comunicazione, ricerca e seleziona una figura diSOCIAL MEDIA SPECIALIST Si ricerca una figura in grado di avviare e gestire campagne social su diversi settori merceologici per attività di mobile marketing. La risorsa selezionata ed inserita all'interno del team si occuperà della gestione dei contenuti del portale web e della gestione grafica dei canali Social Media. In particolare, la risorsa dovrà occuparsi di: Gestire, realizzare e aggiornare contenuti per canali social e curare sia l'aspetto copy che grafico;Pianificare, realizzare, gestire contenuti e creare comunicazioni periodiche ad hoc inerenti le attività commerciali di promozioni e in generale riguardanti tutte le attività ed eventi seguendo un piano editoriale predefinito;Analizzare i dati delle pagine social e redigere documenti di reportistica;Pianificare e realizzare contenuti digital in un'ottica business finalizzata all'incremento dei contatti e conversion. Competenze richieste: Conoscenze informatiche per l'utilizzo di software di grafica e design;Buona conoscenza del pacchetto Adobe (Photoshop, Illustrator, Indesign);Conoscenza e implementazione delle promozioni sponsorizzate sui Social Media;Buona padronanza e dimestichezza del pacchetto Office;Forte interesse e passione per il mondo internet, conoscenza approfondita dei social media e delle relative funzionalità e degli strumenti per la gestione; Completano il profilo velocità nell'apprendimento, spiccato senso artistico elevata creatività attenzione ai dettagli, spirito d'iniziativa e capacità a lavorare in team. Sede di lavoro: Massafra Si invitano i candidati di entrambi i sessi (L.903/77) a leggere l'informativa sulla privacy (art.13, Reg EU 679/2016). Clicca sul link sottostante "sito web" per inviarci la tua candidatura.
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Italia (Tutte le città)
Descrizione Job description For an important partner in the cosmetics industry, L’Oréal Group, we are looking for brilliant resources to be included as Customer Service employees. The ideal candidate has a strong orientation towards the achievement of objectives, excellent interpersonal skills and shows a propensity to manage telephone contact. Responsibilities Main activities: Management of consumer requests relating to Information and Complaints through different channels (i.e. live chat, phone, emails, webforms, Social 1:1) by providing excellent solution, service, product and beauty advice in a professional, precise and timely manner. Requirements Must have • Excellent communication skills, empathy & high focus on customer satisfaction • Customer orientation, problem solving skills, teamwork • Native language skills in English or at least C1 level knowledge • Italian knowledge at least B2 (written, spoken and read) • Good IT skills - required competence and speed in the use of tools to report interactions • Availability to work on shifts Nice to have • Prior experience in Cosmetics and Luxury sector is preferential • Knowledge and experience with digital and social media • Previous experience in Customer Service What we offer Our offer: • Competitive salary and benefits • Flexible shift system • Stable multinational company with interaction between different nationalities and cultures and the possibility of internal growth • Modern and positive work environment • Excellent public transport connections • An international environment employing people from different nationalities and cultures If you like to be part of this great journey and growing opportunities, please join us in a vibrant, multi-cultural city center environment. Explore you careers possibilities and work on your Personal Development. Above all, enjoy the experience of working with this highly prestigious brand L’Oréal Group! Welcome to Majorel! We are a leading customer experience multinational with over 82,000 professionals in 45 countries all over the globe. Our diverse #OneTeam designs and delivers flexible solutions in 70 different languages that make a difference to the customers of many of the world’s most respected brands. Creativity, Excellence and Respect, our fundamental values, drive everything we do. Whether you are an experienced professional or just starting out, we can offer you the right support to help you achieve your goals. Are you also #DrivenToGoFurther? Join us now! Equal opportunities At Majorel we are committed to equal opportunities between men and women. In the same way, our offered positions can be developed by people with disabilities. We guarantee compliance with preventive regulations to ensure the care for the safety and health of workers in our facilities or in teleworking
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Savigliano (Piemonte)
Etinet srl, società specializzata nella creazione di siti, portali web e fornitura di servizi di web marketing, ricerca un/a social media manager da integrare nel proprio organico con inserimento full time. La risorsa si occuperà di: - Creare una content strategy efficace e in linea con i bisogni di ciascun cliente - Redigere il piano editoriale per i clienti (fino a 12 clienti di medie/grandi dimensioni) - Collaborare con grafici e campaign specialist - Gestire la pubblicazione dei contenuti sui social media - Gestire la community (messaggi, commenti) - Creare report periodici sull’attività - Creare contenuti per blog Si richiede: - Esperienza di almeno 2-3 anni in analoga mansione - Laurea triennale/magistrale - Comprovata capacità di scrittura creativa - Esperienza nell’uso professionale dei principali social media (Facebook, Instagram, Linkedin) - Capacità gestionali, autonomia e precisione - Capacità di lavorare in team - Capacità di relazionarsi direttamente con i clienti - Capacità di gestire tempi di lavorazione e deadline - Capacità di comprendere e implementare i feedback del cliente - Passione per il digitale e formazione specifica Inserimento: Disponibilità da luglio 2020. Tipologia di contratto: inserimento da definire in base al profilo del candidato/a. Si valutano anche collaborazioni con liberi professionisti dotati di P.Iva. Sede di lavoro: Savigliano (CN)
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Roma (Lazio)
We have exciting opportunities for Business Developers, to drive new business opportunities for one of our Clients by qualifying, nurturing and setting appointments in existing and prospect accounts. 3D2B has enjoyed rapid growth and at present, we are searching for experienced professionals to join our team. Location: Rome, Italy Languages: English (native) You Will… • Qualify leads from marketing campaigns as sales opportunities. • Contact potential clients through cold calling, emailing, and may also include the use of LinkedIn Sales Navigator. • Present client company to potential customers. • Identify prospects’/customers’ needs and suggest appropriate products/services. • Set up meetings between prospects/customers and Account Executives and/or relevant Sales Team. • Report to a dedicated Project Manager. • Stay up to date with new products/services. Apply If You… • Like helping people to find solutions to resolve their challenges. • Like to work in an international environment. • Are a highly motivated person with a competitive personality, strong attention to detail and a hunger to reach and/or exceed your goals. • Have exceptional communication skills, both oral and written, coupled with excellent listening skills and a positive and energetic phone presence. • Can demonstrate an aptitude for technology. A Plus If You… • Are fluent in any other EMEA language (written/spoken – at native level) • Are experienced in telesales, customer service, help desk, and/or inside sales role for at least 1 year • Demonstrate a history of achieving and exceeding sales targets/goals, or other KPIs • Have experience and good working knowledge of CRM technologies/business applications Be part of an innovative, collaborative and winning team! About Us… 3D2B is a leader in the B2B sales arena. Founded by American executives with decades of business to business lead generation, marketing and sales experience, 3D2B's mission is to provide its clients with the highest quality service, strong ROI, and ease of collaboration. What makes us different from other B2B agencies? We do not sell! We create opportunities! Our services help our clients to expand and develop their business, relying on our professionalism, quality, dedication, commitment, and expertise. Mandatory documents required • Valid EU identity card or valid passport • Fiscal Code or documentation providing proof of issue • Valid Foreigners permit to stay and work for non-EU citizens (Permesso di Soggiorno)
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Milano (Lombardia)
Questo non è un annuncio. E' una sfida “Per agenzia di comunicazione giovane e dinamica, si ricercano figure da inserire in un contesto altamente stimolante.†L’hai già sentita questa, eh? Anche noi di Junglis. E sinceramente, ne abbiamo le scatole piene di una comunicazione così. Però, se siamo qui, vuol dire che stiamo cercando qualcuno. Ed è proprio così. Vogliamo entrare in contatto con figure creative di ogni tipo. Attori e musicisti, 3D artist e copywriter. VR specialist e social media manager. Campioni dell’affiliate marketing e maghi del funnel. Dove c’è un professionista c’è creatività. È dove c’è creatività, c’è Junglis. Junglis è una piattaforma di esperti che si dedicano a progetti di comunicazione integrata. A ognuno dei nostri collaboratori chiediamo di fare esclusivamente ciò che rientra nelle sue competenze. Chiediamo di essere liberi. Perché quando un creativo è messo nella posizione di poter fare quello che sa fare meglio, le possibilità sono infinite. Se vuoi far parte del nostro progetto, manda il tuo curriculum. Ti aspettiamo nella giungla creativa di Junglis.
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Italia
Are you ready to take your career to new heights? At D-Orbit, we're pioneering the future of space logistics and transportation. Established in 2011, our company is leading the way in helping businesses profitably and sustainably unlock the full potential of the final frontier. As a member of our team, you'll have the opportunity to work alongside a diverse group of highly skilled individuals, all driven by a shared passion for innovation and excellence. Join us in our global mission to push the boundaries of what's possible and take your ambition to new heights. Apply now and join us in shaping the future of space. We are looking for a candidate to join our Hardware Engineering team and actively follow board and System Electronic design. Deal with Electronic design from requirements definition to schematic entry. Support the System, Manufacturing and Mechanical engineering teams throughout the full product development life-cycle, supporting PCB outline, component placement and routing process. Follow technical data exchange with suppliers and support manufacturing during board assembly and test. Participate to other HW Engineering activities involving requirements definition, electrical design, verification and testing. Tasks Senior Hardware Engineer duties include: - Integrate electronic subsystems into the overall spacecraft design, collaborating with multidisciplinary teams to ensure seamless functionality. - Be responsible for the design of electronic boards from requirements to schematic definition, procedure management and test coordination. - Be responsible of coordination with other departments to evaluate and assess implications of other systems/subsystems on avionics. - Lead PCB outline, layer setup, component placement and signal routing requirements for Power, Digital and Mixed-Signals applications. - Lead interface with PCB services suppliers. - Keep up with and know industry and space standards and technologies. - Work with Hardware Engineers and the manufacturing team for the development and sustaining of current products. - Maintain detailed documentation of system designs, specifications, and test results to comply with company standards and regulatory requirements. - Identify and select appropriate electronic components for new space applications, considering factors such as radiation tolerance, power efficiency, and durability for use in space environments. Qualifications and Requirements - Work experience of at least 5 years in Electronic design(with at least 2 of which in the space/avionics industries). - Experience with Altium designer tool. - Experience with Spice simulation tool. - Experienced with state-of-the-art PCB design tools and methodology. - Proficient with high-speed, mixed-signal and power conversion design. - Proficient in using electronic lab instruments (oscilloscope, multimeter, spectrum analyzer, power supply, electronic load, etc.) - Knowledge of common electronic interfaces like CAN, SPI, I2C, RS-422, RS-485, Space-Wire, and MIL-1553. - Proficient with common ECSS standard electronic analyses like PSA, WCA and FMEA/FMECA. - A self-starter and highly motivated with strong organizational skills; excellent verbal and written communication skills; - Proactive attitude and ability to work in team and individually; - Knowledge of ECSS standard EMC and Sys design, - Knowledge of Space Power and Avionic Unit architecture, - Knowledge of FPGA, microcontroller and SoC architecture is a plus. - Knowledge of RF systems is a plus. Education MSc degree in Electronics or equivalent practical experience Language Working proficency of the English language is required At D-Orbit, diversity and inclusivity are not just values, they are integral to our mission and the way we operate. We are committed to fostering an environment where all individuals are respected, valued, and celebrated for their unique backgrounds, perspectives, and experiences. We believe that a diverse and inclusive workplace is not only the right thing to do, but it also leads to better decision-making, innovation, and overall success. We actively strive to build a culture where everyone can bring their authentic selves to work, and where all voices are heard and valued. We are dedicated to creating a workplace where everyone feels safe, supported, and empowered to share their ideas, and where everyone is given equal opportunities to grow and excel. We believe that our differences make us stronger, and we will continue to work diligently to create an inclusive culture at D-Orbit that reflects this belief. Settore: Industria aerospaziale Ruolo: Ingegneria/Progettazione Gestisce altre persone: No Tipo di occupazione: Contratto a tempo indeterminato Inquadramento: Impiegato
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Italia
English version below Per la nostra Direzione Marketing & Communication – e nello specifico all'interno del dipartimento Brand & Corporate Communication – siamo alla ricerca di un Brand & Corporate Communication Senior Specialist che si occuperà principalmente della relazione quotidiana con la stampa e la gestione e dell'implementazione delle strategie di comunicazione aziendale per assicurare una coerente e positiva immagine dell'Azienda e del Brand Ducati in linea con gli obiettivi e le strategie di business. Principali responsabilità: - creazione, sviluppo e mantenimento quotidiano di relazioni con i media (principalmente generalisti ed extra settore), curando inoltre la redazione di comunicati stampa, l'organizzazione di conferenze stampa e le risposte a richieste specifiche da parte dei media su tematiche corporate e di brand; - sviluppo, implementazione e gestione di strategie di comunicazione di brand allineate con gli obiettivi aziendali definendo e implementando piani di comunicazione su diversi canali; - Redazione e revisione dei contenuti per diversi canali di comunicazione, inclusi siti web, social media, newsletter, report annuali e materiali di marketing; - controllo e analisi costante dell'efficacia delle attività di comunicazione e produzione dei report di performance per il management; - coordinamento di progetti di comunicazione ed eventi di tipo media assicurandosi che siano completati nei tempi e nel budget stabiliti; - implementazione e gestione del sistema di rassegna stampa quotidiana e della relativa piattaforma; - supporto al team interno (HR) per coordinamento e gestione delle comunicazioni interne dedicate alla popolazione aziendale su tematiche di Brand; - impostazione di un approccio di relazione interfunzionale all'interno dell'azienda per garantire lo scambio di informazioni con altri dipartimenti (marketing, risorse umane, vendite ecc..) e assicurare una comunicazione coerente e integrata. Si richiede: - Preferibilmente Laurea in Comunicazione, Relazioni Pubbliche, Marketing o campi correlati; - almeno 5 anni di esperienza nel campo delle comunicazioni aziendali o relazioni pubbliche maturata sia in contesto aziendale che di agenzie di PR; - eccellenti abilità di scrittura e comunicazione verbale in italiano; - comprovata esperienza nella gestione delle relazioni con i media e nella produzione di comunicati stampa; - ottima conoscenza della lingua inglese parlata e scritta. La conoscenza di una seconda lingua straniera (preferibilmente tedesco) costituisce requisito preferenziale; - capacità di analizzare dati e metriche per misurare l'efficacia delle strategie di comunicazione; - abilità di gestire e motivare un team, nonché di lavorare in modo collaborativo con diversi stakeholder; - eccellenti capacità di risoluzione dei problemi e gestione delle crisi; - conoscenza delle piattaforme di social media e delle strategie di comunicazione digitale. *** For our Marketing & Communication Department - and specifically within the Brand & Corporate Communication department - we are looking for a Brand & Corporate Communication Senior Specialist who will mainly be responsible for daily relations with the press and the management and implementation of corporate communication strategies to ensure a consistent and positive image of the Company and the Ducati Brand in line with business objectives and strategies. Main responsibilities: - creation, development and daily maintenance of media relations (mainly generalist and non-specialist), also taking care of drafting press releases, organising press conferences and responding to specific media requests on corporate and brand issues; - developing, implementing and managing brand communication strategies aligned with corporate objectives by defining and implementing communication plans on various channels; - drafting and reviewing content for various communication channels, including websites, social media, newsletters, annual reports and marketing materials; - constant monitoring and analysis of the effectiveness of communication activities and production of performance reports for management; - co-ordination of communication projects and media events ensuring that they are completed on time and within budget; - implementation and management of the daily press review system and related platform. - Supporting the internal (HR) team in coordinating and managing internal communications dedicated to the corporate population on Brand issues; - setting up a cross-functional relationship approach within the company to ensure the exchange of information with other departments (marketing, HR, sales, etc.) and to ensure consistent and integrated communication. Is required: - Bachelor's degree in Communications, Public Relations, Marketing or related fields is preferred; - At least 5 years of experience in the field of corporate communications or public relations gained either in a corporate or PR agency context; - excellent writing and verbal communication skills in Italian; - proven experience in managing media relations and producing press releases; - excellent knowledge of spoken and written English. Knowledge of a second foreign language (preferably German) is an advantage; - ability to analyse data and metrics to measure the effectiveness of communication strategies; - ability to manage and motivate a team, as well as work collaboratively with different stakeholders; - excellent problem-solving and crisis management skills; - knowledge of social media platforms and digital communication strategies. Ruolo: Marketing/Relazioni esterne Tipo di occupazione: Contratto a tempo indeterminato
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Italia (Tutte le città)
The role will include: * booking of cash collection receipts * management of Commission to agents procedure * manual active invoicing management * receipts transitory account check with posting and documents archiving * management sales statistics and check complete protocols billing posting * preparation of the monthly reconciliation of intercompany balances with other companies (active cycle) * reconciliation of invoices (active cycle) * work with external and internal audit as necessary * support to Credit Manager * provide sound financial information to the Manager Accounting * provide full support to ad-hoc projects/tasks ACCOUNTING SPECIALIST - ENGLISH FLUENT - TORINO ACCOUNTANT SPECIALIST - ENGLISH FLUENT - TORINO Required background & Education: 3-5 years experience in same role in a multinational company Accounting Diploma (Ragioneria) Others required: Good knowledge of Microsoft Office Knowledge of VAT, Intrastat regulation Soft skills: Data accuracy, quick learning attitude, flexibility Ability to work under pressure and respect deadlines Language skills Good knowledge of English is mandatory. German a plus. Our client is an important company site in Turin. Place of work: Turin.Salario da 28.000 /anno a 30.000 /anno
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Italia (Tutte le città)
Our client is a digital marketing agency for medium to big size companies to optimize Brand Awareness, Lead Generation and Online Sales using Artificial Intelligence to get more sense in a Big Data environment. They combine expertise in strategies with machine learning and the result is ROI and value for Clients in services like Google and Amazon SEO & SEM, Web Analytics and Social Media. We are looking for a new pro-active SEO SPECIALIST (M/F) to consolidate its team in their head office in Tessin (Switzerland). Skills required: At least 3 years of experience doing SEO, better for clients within an agency environment Proficient with keyword research/data mining tools, competitive analysis and Tech SEO Track records in building and managing SEO projects Google Ads Certification (Search is enough) Proficient with Google Drive and Microsoft Office Ability to quickly pick up new skills and learn new tasks quickly Good communication skills, great & close attention to details Fluent in Italian and English, strong analytical skills and attention to details Experience in Google Analytics and Google Tag Manager is a plus
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Milano (Lombardia)
Ricercamy.com, the new recruiting company founded with the aim to rewrite the standards of the sector in Italy, is seeking a: CUSTOMER SERVICE SPECIALIST Our client, Getinge Italia, a company operating in the medtech sector, has commissioned us to research a figure of CUSTOMER SERVICE SPECIALIST. Job Purpose: the CSS is the Customer reference point being responsible for order management – from incoming order to invoicing – ensuring satisfaction through timely product delivery. Key Duties and responsibilities: Order management in the ERP system (SAP) Knowledge of goods handling systems (MB51, MB04, MMBE) Sending of purchase orders to vendors (intercompany or third parties) Delivery time monitoring interacting with vendors (by e mail, calls) Monitoring and managing deliveries to the customer. Sales orders invoices creation and support in solving e-invoicing issues. Support to finance department for solving issues linked to purchase orders and sales orders. Support to the Customer Service Manager for the monthly Net Sales forecast. Manage any product return process following the reverse process from customer to the warehouse. Skills: Excellent knowledge of SAP Good english, written and spoken Strong phone contact handling skills and active listening Familiar with CRM systems Customer orientation and ability to adapt/respond to different types of characters Ability to multi-task, prioritize and manage time effectively Adaptability Ability to Work Under Pressure Positive Attitude Languages: Native Italian speaker and fluent in English. Temporary contract is offered. The position is open to both men and women (L. 903/77 e L. 125/91). “Ricercamy Srl is in possession of open-ended ministerial authorization n°39/0000225 granted by the Ministry of Labor and of PS in accordance with D. Lgs. 276/03”
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Milano (Lombardia)
Ricercamy.com, the new recruiting company founded with the aim to rewrite the standards of the sector in Italy, is seeking a: CUSTOMER SERVICE SPECIALIST Our client, Getinge Italia, a company operating in the medtech sector, has commissioned us to research a figure of CUSTOMER SERVICE SPECIALIST. Job Purpose: the CSS is the Customer reference point being responsible for order management – from incoming order to invoicing – ensuring satisfaction through timely product delivery. Key Duties and responsibilities: Order management in the ERP system (SAP) Knowledge of goods handling systems (MB51, MB04, MMBE) Sending of purchase orders to vendors (intercompany or third parties) Delivery time monitoring interacting with vendors (by e mail, calls) Monitoring and managing deliveries to the customer. Sales orders invoices creation and support in solving e-invoicing issues. Support to finance department for solving issues linked to purchase orders and sales orders. Support to the Customer Service Manager for the monthly Net Sales forecast. Manage any product return process following the reverse process from customer to the warehouse. Skills: Excellent knowledge of SAP Good english, written and spoken Strong phone contact handling skills and active listening Familiar with CRM systems Customer orientation and ability to adapt/respond to different types of characters Ability to multi-task, prioritize and manage time effectively Adaptability Ability to Work Under Pressure Positive Attitude Languages: Native Italian speaker and fluent in English. MEMBERSHIP IN PROTECTED CATEGORIES WILL BE PREFERENTIAL Temporary contract is offered (3 months) The position is open to both men and women (L. 903/77 e L. 125/91). “Ricercamy Srl is in possession of open-ended ministerial authorization n°39/0000225 granted by the Ministry of Labor and of PS in accordance with D. Lgs. 276/03”
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Milano (Lombardia)
JOB SUMMARY Our client is a leading, luxury fashion brand based in Milan: they are looking for a Product Marketing Specialist to join the Digital Marketing team. The candidate will report directly into the Head of Digital Marketing and will provide support with the day-by-day development of all the activities related with the Product Marketing Calendar. The Product Marketing Specialist should be collaborative and sociable as will interface and relate with different teams. ESSENTIAL DUTIES • Creation of product marketing documentation and constant update • Development of product-launch related documents and constant update • Support the team in updating the Product Marketing calendar • Collaborate on new and on going product marketing activities • Monitor market trends and competitors activities • Work with the Digital Marketing Team for activities related to the product launches • Maintain an efficient alignment with all the teams KNOWLEDGE, SKILLS AND COMPETENCIES REQUIRED • Strong knowledge of the Microsoft Office Package (specifically Excel and Power Point) • Highly organized with the ability to prioritize and work proactively • Excellent communication and active listening • Strong flexibility and adaptability vs different referents and contexts • Ability to work well under pressure in a fast-paced team environment whilst meeting critical deadlines • Excellent problem-solving and interpersonal skills with the ability to work efficiently and effectively within a collaborative, cross-functional environment • Fluent in English both written and spoken LANGUAGES Native-speaker or fluent in Italian with work-proficiency in English. RAL 30 K Full time mon/fri One-year contract, with the possibility of extension or permanent contract
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